شبکه خبری منتخبان ملت

کد خبر : ۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ - 15 March 2021
آیا زمان تحقیق و تفحص از بازرگانی صداوسیما فرا نرسیده است؟ ماجرا از جایی شروع می‌شود که دولت بودجه لازم تریبون اصلی و رسانه فراگیر جمهوری اسلامی ایران را اختصاص نمی‌دهد. صداوسیما مضطرانه و از روی اجبار به سمت پخش آگهی‌های بازرگانی می‌رود. حامیان‌مالی یا همان اسپانسرها هم از راه می‌رسند و همه برای معرفی کالاها و خدمات‌شان جعبه جادو را افقِ پیشرفت در رسیدن به اهداف شخصی‌شان قلمداد می‌کنند.حالا در این راستا پخش آگهی‌هایی هم بیش از حد موردنظر قرار می‌گیرد و مخاطب را هم خسته می‌کند. منتظرِ سریال یا برنامه خودشان از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی هستند به یک باره زنگِ معرفی کالا یا خدمات تبلیغی در فضای غیرواقعی یا به قولِ معروف اغواگرایانه‌ای به رخِ مخاطب کشیده می‌شود. شاید یکی از مصادیق بارز آن پدیده‌‌ای باشد که امروز برخی از روی غرض یا دلگیرانه به تلویزیون حمله می‌کنند. شاید نوعِ گفتار و نوشتار شخصی مثل حسام‌الدین آشنا که همه اتفاقاتِ تلویزیون را بارها زیر سوال برده‌اند خیلی جای تعجب نداشته باشد که نوشته است: «لازم است قراردادهای تبلیغاتی پدیده با صداوسیما و نمونه‌های متنوعی از تبلیغات پخش شده از کانال‌های مختلف هم منتشر شود. لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع پخش آگهی‌ها و برنامه‌های مشارکتی پدیده و پاسخ‌های توهین‌آمیز مدیران وقت صداوسیما را هم منتشر کنید.
شبکه خبری منتخبان ملت؛


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: