شبکه خبری منتخبان ملت

کد خبر : ۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ - 12 March 2019
محمدی:
عضو کمیسیون آموزش مجلس تدریس خام کتب درسی در مدارس را روشی مضر در آموزش و پرورش دانست
شبکه خبری منتخبان ملت؛
 داود محمدی با اشاره به لزوم بازنگری و به روز کردن کتاب های درسی توسط آموزش و پرورش گفت: در زمینه آموزش و تربیت تحولات بسیار گسترده ای در جهان رخ داده است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که این  دو واژه از یک دیگر جدا نیستند بلکه در کنار هم قرار داشته و مکمل هم دیگر هستند.

یکی از مشکلاتی که سیستم آموزش کشور با آن مواجه است، تدریس خام کتب درسی است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  یکی از مشکلاتی که سیستم آموزش کشور با آن مواجه است، تدریس خام کتب درسی است؛ درحالیکه دنیا از این شیوه تحت عنوان شیوه سنتی نام برده و زمان بسیاری است که این روش را کنار گذاشته است.

موضوع محوری و پدیده محوری؛ روش مورد استفاده کشورهای توسعه یافته در مدارس

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود:  موضوع محور و پدیده محور در کنار تدریس و آموزش تئوری از جمله اقداماتی است که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای آموزش در مرحله ابتدایی و متوسطه انتخاب کرده اند و به تبع آن می توان موفقیت این کشور ها  را مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: باید برای آموزش و تربیت در کشور مسیری مشخص شود تا بتوان در این مسیر علاوه بر موفقیت، دستاوردهای بسیار مهمی کسب شود.

بازنگری کتب درسی از دوره ابتدایی آغاز شود

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: بازنگری در کتب درسی و به روز کردن این کتاب با معیارهای استاندارد و ایران و اسلامی می تواند نقطه عطفی در به حرکت درآوردن چرخ توسعه کشور باشد که این بازنگری باید از دوره ابتدایی آغاز شود؛ چراکه دوره ابتدایی دوره بسیار مهمی است که ریشه علمی افراد را تقویت می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد:  حوزه تربیت و پرورشی باید در بازنگری کتب درسی مورد توجه قرار گیرد چراکه اولویت با تربیت است و اگر آموزش و پرورش قصد بازنگری دارد، مسائل تربیتی را بیش از مسائل آموزشی مورد توجه و بازنگری قرار دهد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
روی خط پارلمان
خارج از دستور