شبکه خبری منتخبان ملت

کد خبر : ۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ - 22 April 2019
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از خسارات ۳۰۰ میلیارد تومانی به مدارس سیل زده به نقل از بطحایی گفت و افزود: قرار است ۹ اردیبهشت اولین مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار و درباره بازسازی مدارس سیل زده تصمیم گیری کند.
شبکه خبری منتخبان ملت؛
 سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول این جلسه در خدمت سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بودیم. 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش گزارشی را در خصوص مدارس مناطق سیل‌زده به اعضای این کمیسیون ارائه کرد که وی اقدامات صورت گرفته این وزارتخانه در خصوص بازگشایی این مدارس به منظور کاهش مشکلات دانش‌آموزان آن مدارس و آغاز فعالیت‌های آموزشی آنها و استفاده از امکانات استان‌های معین به منظور بازسازی این مدارس و تأمین تجهیزات لازم اطلاعات خوبی را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بطحایی در گزارش خود اعلام کرد که اکثر مدارس مناطق سیل‌زده روند آموزشی خود را آغاز کرده‌اند و مدارسی که به صورت صد درصد تخریب هم شده است دانش‌آموزان خود را به شیفت دوم مدارس دیگر فرستاده‌اند یا با استفاده از کانکس ارسالی و استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی اقدامات آموزشی خود را دنبال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اعلام کرد که خسارت سیل به مدارس 300 میلیارد تومان برآورد شده است که البته تلاش دارند سازمان نوسازی مدارس، ساخت‌وساز در این خصوص را آغاز کند البته در 9 اردیبهشت ماه هم اولین مجمع خیرین مدرسه‌ساز با دستور کار بازسازی و احداث مدارس مناطق سیل‌زده تشکیل خواهد شد و بنا دارند تا از پتانسیل این افراد استفاده کنند.

به گفته بطحایی شورای عالی آموزش و پرورش اخیراً مصوبه‌ای درباره دانش‌آموزان داشته است تا آنها بتوانند امتحانات خود را علاوه بر خرداد ماه در تیر و مرداد تسهیلاتی را در نظر بگیرند تا آنها بتوانند درس خود را به راحتی به پایان برسانند و امتحان وی البته در دوره خرداد ماه لحاظ خواهد شد. 

وی گفت: بطحایی در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش از تسهیلات ویژه برای فرهنگیان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده گفت.

میرزاده با اشاره به بخش دوم جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه در خدمت ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بودیم که وی گزارش خوبی را در خصوص اقدامات آموزشی در حوزه مجازی که در دنیا صورت می‌گیرد ارائه کرد که به گفته وی آموزش در این حوزه در دوره‌های مختلف و سنین متفاوت به صورت زنجیره‌ای صورت می‌گیرد و البته حمایت‌های آموزشی هم برای افزایش سواد مجازی افراد وجود دارد ضمن اینکه منابع آموزشی هم که خارجی‌ها از آنها استفاده می‌کنند ممکن است در کشورمان مورد قبول نباشد لذا به نظر می‌رسد که باید در این حوزه و به منظور آموزش بیشتر مردم ورود جدی‌تری داشته و توافق‌نامه ویژه‌ای با این دستور کار بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم منعقد شود. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: می‌توانیم از فضای مجازی برای افراد بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق دورافتاده و یا رشته‌های خاص به منظور عدم مهاجرت آنها بهره بگیریم. همچنین ایرانیان خارج از کشور و دیپلمات‌ها هم از این طریق می‌توانند تحصیل کنند و در نهایت مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر علنی
خارج از دستور